Artikler

Profetisk tjeneste

Trøst mit folk, siger Herren, tjen dig stærk
Af Ole Madsen

Esajas 40:1
Trøst, ja trøst mit Folk, så siger eders Gud,

Jeg vil tage udgangspunkt i dette vers, i ordene, og ikke konteksten, men ordene blev mig givet af Herren, jeg spurgte, "hvad skal jeg dog gøre?"

Jeg kan let blive fortvivlet og frygtsom, for hvad er det der skal komme over jorden, hvad er på vej, og hvor meget vil vi opleve, hvor lang tid skal vi være her på jorden før Jesus tager os hjem i bortrykkelsen?

"Trøst mit folk, så siger eders Gud," ja, vi kan ikke have travlt nok med andres liv, for den der velsigner andre, bliver selv velsignet.

Du kender det vel godt fra det naturlige, du giver en gave til en ven og ser vedkommendes ansigtsudtryk, de fyldes af glæde, ja, hvis det er noget de har bedt om hos Gud, dobbelt den glæde der strømmer ud af dem.

Ikke kun velsignes vi af andres glæde, men Gud velsigner også direkte den der stiller sig til rådighed for at velsigne andre der har behov, er i nød, har kampe og tvivl.

Ordsp 11.25
Gavmild Sjæl bliver mæt; hvo andre kvæger, kvæges og selv.

Hvad dette lærer os, dette vers, at vi skal tjene os ud af det mørke der omgiver os, ja, der er også bøn, bibellæsning, fællesskab, ja, alt bringer velsignelse, men jeg tror det at tjene andre meget vel kan vise sig at blive en nøgle til styrke, en nøgle til at klare sig mere end bare lige at overleve.

Der er folk der lige klarer sig, de overlever, men så er der dem der har et overflod af liv, som bare gir og gir.

I konsentrationslejrene i tyskland, var der jøder der klarede sig bedre end andre (i den tid de ikke blev slået ihjel), og nøglen til deres klaren sig var, i al elendigheden, at de tog sig af andre mennesker.

Hvis dette i det naturlige, hvor meget mere ikke i det åndelige?

"Trøst mit folk, siger Herren."

Layout: O Madsen Media, Grafik, Peter Hvidtved Larsen