Artikler

Hyrde tjenesten

Overvind det onde med det gode, Ole Madsen - Andagt

Romerne 12:21
Lad dig ikke overvinde af det onde, men overvind det onde med det gode!

Man kan godt komme i situationer hvor man tænker, at hvis man er for hård, så støder man folk væk, er man for ligefrem, ja, så ender det med at de går.

Men jeg tror Paulus viser os noget i dette vers, som kan give vejledning om, hvordan vi griber svære situationer an, fx menneskers svære liv.

Ordet er et våben, det kan bruges til at slå ihjel, eller bringe liv, alt efter det hjerte der bruger det, og dette gælder om du bruger bibelen eller almindelige ord. Ord kan slå ihjel, eller give liv.

Hvis fx folk har fæstningsværker, så er der faktisk håb midt i denne håbløse situation, for du kan SÅ Guds Ord som sætter fri ind i dem, du kan vidne om sandheden som sætter fri.

Overvind det onde med det gode er en befaling om hyrdetjeneste for Gud, ikke et foreslag, det er en march ordre om at gå igang med at tjene mennesker omkring dig.

Hvis der er umulige situationer i din omgangskreds, så opgiv ikke, men tænk hellere: Dette har Gud ladet mig se fordi Han ønsker at bruge mig til at bringe hjælp, Gud er den hjælpeløses hjælper (Salme 102:18), og den der gør det umulige.

At du møder umulige situationer, må du ikke tænke, "Gud har opgivet denne person", men se det som en mulighed for at bede Gud gøre det umulige.

Bøn:

Kære Gud, åbn vores øjne for hvem du er, og at du gør det umulige, ja selv det vi syntes, i disse situationer har du fået in sag for. Hjælp os til at tro at ingen sag er for stor for dig. I Jesu navn, Amen.

Layout: O Madsen Media, Grafik, Peter Hvidtved Larsen