Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

December 29

DESERTØR ELLER DISCIPEL?
“Efter dette var der mange af hans disciple, der forlod ham, og de fulgtes ikke mere med ham.” (Joh. 6,66)

Når Gud ved sin Ånd gennem sit ord giver dig et syn af, hvad han ønsker, og dit sind og din sjæl bliver begejstret for det, så vil du, hvis du ikke vandrer i lyset af det syn, synke ned i trældom under et synspunkt, som Jesus aldrig havde. Ulydighed i sindet overfor det himmelske syn vil gøre dig til slave af synspunkter, der er fremmede for Jesus Kristus.

Lad være at se på en anden person og sige: “Ja, hvis han kan have disse synspunkter og klare sig godt, så kan jeg vel også?” Du skal vandre i lyset af det syn, der blev givet dig, og ikke sammenligne dig med andre eller dømme dem, det er en sag mellem dem og Gud.

Når du fi nder, at et synspunkt, du har været glad for, går imod det himmelske syn, og du så giver dig til at drøfte for og imod, vil visse ting begynde at udvikles i dig - en besiddelsesfølelse og en følelse for din personlige ret, noget som Jesus ikke regnede for noget. Han gik altid imod de ting som var roden til alt, hvad der var fremmed for ham selv. “For et menneskes liv afhænger ikke af, hvad det ejer, selv om det har overfl od.”(Luk. 12,15). Hvis vi ikke erkender det, er det, fordi vi ikke agter på understrømmen i Jesu lære.

Vi er tilbøjelige til at læne os tilbage og nyde mindet om den vidunderlige oplevelse, vi har haft. Hvis der er et princip i Det Nye Testamente, afsløret ved lyset fra Gud, og du ikke retter dig efter det, og ikke har lyst til at rette dig efter det, er det begyndelsen til tilbagefald, fordi det betyder, at din samvittighed ikke er lydhør for sandheden.

Du kan aldrig blive den samme, efter at en sandhed er blevet gjort klar for dig. Det øjeblik er afgørende for, om du går videre som en sandere Jesu Kristi discipel, eller du fl ygter som desertør.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links