Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

December 16

AT KÆMPE FOR GUDS ANSIGT
“Tag derfor Guds fulde rustning på ... Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede.” (Ef. 6,13 og 18)

Du skal kæmpe imod de ting, som hindrer dig i at komme til Gud, og du skal kæmpe i bønnen for andre sjæle; men sig aldrig, at du kæmper med Gud i bøn, det er ubibelsk. Hvis du virkelig kæmper med Gud, vil du blive invalid resten af dit liv. Hvis du, når Gud kommer på en måde, du ikke ønsker, griber fat i ham og brydes med ham, som Jakob gjorde, tvinger du ham til at lade noget gå af led i dig.

Bliv ikke en, der halter på Guds veje, men bliv en, der kæmper med tingene for Guds ansigt, så du bliver mere end sejrende ved ham. At kæmpe for Guds ansigt betyder noget i hans rige. Hvis du vil have mig til at bede for dig, og mit forhold til Kristus ikke er helt i orden, kan jeg nok bede, men det hjælper ingenting; men hvis mit forhold til Kristus er i orden, er min bøn effektiv hele tiden. Bøn er kun virkekraftig, når vores forhold er helt i orden: “Tag derfor Guds fulde rustning på.”

Man må altid skelne mellem Guds befalinger og hans plan eller formål med os. Guds ordre er uforanderlig; hans formål er det, vi må kæmpe med for hans ansigt. Det er vores holdning til Guds formål, der sætter os i stand til at høre hans ordre. “Alle ting samvirker til gode for dem, som elsker Gud” - for dem, der forbliver trofaste mod Guds ordre, mod hans kald i Kristus Jesus.

Det er gennem Guds formål at hans sønner og døtre skal åbenbares. Vi skal ikke være som slatne vandmænd og bare sige: “Det er Herrens vilje.” Vi skal ikke kæmpe med Gud, men kæmpe med tingene for Guds ansigt. Lad være med at sætte dig dovent til rette for Guds ansigt i stedet for at kæmpe en strålende kamp, så at du kan få tag i hans styrke.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links