Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

December 6

I PAGT MED GUD
“Jeg sætter min bue i skyerne; den skal være tegn på pagten mellem mig og jorden.” (l. Mos. 9,13)

Det er Guds vilje, at mennesker skal komme ind i et pagtsforhold til ham.

“Hvorfor frelser Gud mig ikke?” Han har frelst mig, men jeg er ikke trådt ind i et pagtsforhold til ham. “Hvorfor gør Gud ikke det eller det?” Han har gjort det, sagen er: Vil jeg gå ind i pagtsforholdet? Alle Guds store velsignelser er færdige og fuldstændige, men de bliver først mine, når jeg træder ind i pagtsforholdet til ham.

At vente på at Gud gør noget, er indgroet vantro, det betyder, at jeg ikke har nogen tro på ham; jeg venter på, at han skal gøre noget i mig, så jeg kan stole på det. Det vil Gud ikke, fordi det ikke er grundlaget for forholdet mellem mennesket og Gud. Mennesket må komme ud af sig selv i sin pagt med Gud, ligesom Gud går ud af sig selv i sin pagt med mennesket.

Det er et spørgsmål om tro på Gud, og det er noget meget sjældent; for vi tror kun på vores egne følelser. Jeg tror ikke på Gud, hvis ikke han giver mig noget i hænderne, så jeg kan vide, at jeg har det, - så siger jeg: “Nu tror jeg.” Det har intet med tro at gøre. “Se hen til mig, og bliv frelst.” (Es. 45,22, KJV).

Når jeg virkelig har indgået en pagt med Gud og helt har givet slip på mig selv, er der ingen følelse af fortjeneste, intet menneskegjort i det overhovedet, men en fuldstændig overvældende følelse af at være blevet forenet med Gud, og det hele bliver forvandlet til fred og glæde.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links