Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 30

VOVER DU SPRINGET?
“Jeg vil følge dig, Herre, men …” (Luk. 9,61)

Sæt nu, Gud siger til dig, at du skal gøre noget, som er en vældig udfordring for din sunde fornuft, hvad vil du så gøre? Tøve? Hvis du kommer i vane med at gøre en ting i det praktiske liv, vil du gøre den hver gang, indtil du med forsæt bryder vanen; det samme gælder åndeligt. Atter og atter vil du blive stillet overfor det, som Jesus ønsker, og hver gang vil du vende om, når det kommer til stykket, indtil du får taget beslutningen og overgiver dig.

“Jo, men - sæt nu, jeg virkelig adlyder Gud i denne sag, hvad så …?” “Jo, jeg vil adlyde Gud, hvis han vil lade mig bruge min sunde fornuft, men bed mig ikke om at gå helt i blinde.”

Jesus Kristus kræver af den, der stoler på ham, den samme hensynsløse sportsånd, som det naturlige menneske udviser. Hvis en mand skal gøre noget, som er umagen værd, er der tider, hvor han må give slip på alt andet, og på det åndelige område kræver Jesus Kristus, at du skal give slip på, hvad du har i kraft af din sunde fornuft, og springe ud i det, han siger, og så snart du gør det, opdager du, at det, han siger, er lige så solidt som sund fornuft.

For den sunde fornufts skranke kan Jesu Kristi udtalelser synes vanvittige; men bring dem ind for troens skranke, og du begynder med ydmyg undren i din ånd at forstå, at det er Guds ord. Stol helt på Gud, og når han fører dig der hen, hvor du skal vove springet, så gør det.

I en krisesituation handler vi ofte som de ikke-kristne; kun én ud af en hel fl ok er dristig nok til at sætte hele sin tro ind på, at Gud står ved sit ord.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links