Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 29

I JESU NAVN
“Den dag skal I bede i mit navn…for Faderen selv elsker jer.” (Joh. 16,26-27)

Den dag skal I bede i mit navn,” – det vil sige i overensstemmelse med min natur. Ikke: “I skal bruge mit navn som et trylleord,” men: “I skal være så fortrolige med mig, at I bliver ét med mig.” “Den dag” er ikke en dag hinsides, men en dag, der skal komme her og nu. “Faderen elsker jer” - foreningen er fuldstændig og ubetinget. Jesus mener ikke, at livet vil blive uden forviklinger, men at ligesom han kender Faderens hjerte og sind, således kan han ved Helligåndens dåb løfte os op til de himmelske steder, hvor han kan åbenbare Guds plan for os.

“Hvad som helst I beder Faderen om i mit navn.” “Den dag” er en dag med en tæt og uforstyrret forbindelse mellem Gud og os. Ganske som Jesus stod uplettet i sin Fars nærhed, således kan vi ved Helligåndens dåbs mægtige virkekraft blive løftet til det forhold: “At de må være ét, ligesom vi er ét.”

“Det vil han give jer.” Jesus siger, at Gud vil vedkende sig vores bønner. Hvilken udfordring! Ved kraften i Jesu opstandelse og himmelfart, ved Helligånden, som han sendte herned, kan vi løftes til et sådant forhold til Faderen, at vi ved vores frie valg bliver ét med Guds fuldkomne kongelige vilje, ligesom Jesus var det.

I den mageløse stilling, sat der af Jesus, kan vi bede til Gud i hans navn, i hans natur, som er skænket os ved Helligånden, og Jesus siger: “Hvad som helst I beder Faderen om i mit navn, skal han give jer.” Jesu Kristi kongelige sind bekræftes af hans egne ord.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links