Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 27

KRAFTEN FRA DET HØJE
“Men bliv i byen, indtil I bliver iført kraft fra det høje.” (Luk. 24,49)

Disciplene skulle vente indtil pinsedagen, ikke blot for deres egen forberedelses skyld; de skulle vente, indtil Herren Jesus var blevet herliggjort.

Så snart han var blevet herliggjort, hvad skete da? “Han er ophøjet til Guds højre hånd og har fra Faderen fået Helligånden som lovet, og den har han nu udgydt. Det er det, I både ser og hører” (ApG. 2,33). Parentesen i Johannes evangeliet 7,39: “For Ånden var der endnu ikke, fordi Jesus endnu ikke var herliggjort” gælder ikke os; for Jesus er blevet herliggjort og Helligånden er blevet givet. Nu afhænger ventetiden ikke af at Gud skal gøre noget mere, men af vores parathed.

Helligåndens påvirkning og kraft var aktiv før pinse, men han var her ikke selv. Men aldrig så snart var Jesus blevet herliggjort i himmelfarten, før Helligånden kom ind i denne verden, og han har været her lige siden da. Vi skal tage imod den åbenbaring, at han er her. Den troende skal til stadighed være åben for at modtage mere af Helligånden. Når vi modtager af Helligånden, modtager vi liv og kraft fra den himmelfarne Herre.

Det er ikke dåben med Helligånden, der forandrer mennesker, men den himmelfarne Kristi kraft, der kommer ind i menneskers liv ved Helligånden. Det er den, der forandrer dem. Vi skiller alt for tit noget ad, som Det Nye Testamente aldrig adskiller. Dåben med Helligånden er ikke en oplevelse uden forbindelse med Jesus Kristus; det er vidnesbyrdet om den himmelfarne Kristus.

Dåben med Helligånden får dig ikke til at tænke på tid og evighed; det er ét overvældende, strålende Nu. “Og dette er det evige liv, at de kender dig” (Joh. 17,3). Begynd at kende ham nu og hold aldrig op med det.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links