Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 24

FORTVIVLELSE OG FRYD
“Da jeg så ham, faldt jeg ned for hans fødder som død.” (Åb. 1,17)

Det kan være, det går dig ligesom apostelen Johannes, at du har et fortroligt kendskab til Jesus, og så viser han sig pludselig med helt andre træk end dem, du kender, og det eneste, du kan gøre, er at falde ned for hans fødder som død. Der er tider, hvor Gud ikke kan åbenbare sig på anden måde end i sin majestætiske storhed, og det frygtindgydende i synet bringer dig på én gang fryd og fortvivlelse; hvis du nogensinde skal rejses op igen, må det ske ved Guds hånd. “Han lagde sin højre hånd på mig.” Midt i det forfærdelige kommer der en berøring, og du ved, det er Jesu Kristi højre hånd. Ikke en hånd med tvang eller tugt, men den evige Fars højre hånd. Når hans hånd bliver lagt på dig, giver det dig uendelig fred og trøst, følelsen af, at “hernede er hans evige arme” (5. Mos. 33,27), fulde af støtte, styrke og trøst.

Når først hans berøring kommer, kan intet kaste dig ud i frygt igen. Jesus kommer i sin himmelske herlighed for at tale til en ubetydelig discipel og sige: “Frygt ikke.” Hans ømhed er uendelig mild. Kender jeg ham sådan?

Pas på de ting, der gør dig fortvivlet. Der er en fortvivlelse, som ikke indebærer fryd. Situationen virker håbløs, der er intet lys forude. Fryd midt i fortvivlelsen kommer, når jeg ved, at “i mig selv bor der intet godt.” Jeg fryder mig ved bevidstheden om, at der er noget i mig, som må falde til jorden for Gud, når han åbenbarer sig, og hvis jeg nogensinde skal rejses op igen, må det ske ved Guds hånd.

Gud kan ikke gøre noget for mig, før jeg når til grænsen for min egen formåen.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links