Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 16

VANEN AT VÆRE RIG
“- og få del i guddommelig natur.” (2. Pet. 1,4)

Vi har fået del i guddommelig natur ifølge Guds løfter. Derfor skal vi omsætte den guddommelige natur i vores menneskenatur gennem vaner, og den første vane er at have en varig forståelse af, hvor godt Gud har sørget for os.

“Åh, jeg har ikke råd til det,” siger vi - en af de værste løgne gemmer sig i den sætning. Det er smagløst at tale om penge på det naturlige område, og åndeligt forholder det sig ligesådan, og dog taler vi, som om vores himmelske Far havde sendt os tomhændet af sted! Vi ser det som et tegn på virkelig beskedenhed ved dagens slutning at sige: “Åh ja, jeg har lige klaret det, men det var en streng kamp at stå igennem.” Og så er alt, hvad den almægtige Gud har, givet os gennem Jesus! Han vil sætte himmel og jord i bevægelse for at velsigne os, hvis vi vil adlyde ham. Hvad gør det dog, om de ydre vilkår er strenge? Hvorfor skulle de ikke være det!

Hvis vi giver efter for selvmedlidenhed og tillader os den luksus at fortvivle, jager vi Guds rigdom ud af vores liv og hindrer også andre i at få del i den. Ingen synd er værre end selvmedlidenhed, fordi den udvisker Gud og sætter selvoptagetheden på tronen. Den får vores mund til at udspy beklagelser, og vores liv bliver som en begærligt sugende svamp, åndelig talt - der er ikke noget elskeligt eller gavmildt ved det.

Når Gud begynder at få sin vilje med os, vil han tage al falsk rigdom fra os, indtil vi lærer, at alle vores kilder er i ham. Hvis Guds majestæt, nåde og kraft ikke åbenbares i os (uden at vi er det bevidst), drager Gud os til ansvar. Gud er mægtig til at lade al nåde strømme over - så lær at ødsle Guds nåde på andre. Bliv præget af Guds natur, så vil hans velsignelse strømme igennem dig hele tiden.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links