Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 14

VANEN AT FINDE GLÆDE I DET UBEHAGELIGE
“... for at også Jesu liv kan komme til syne i vort legeme.” (2. Kor. 4,10)

Vi må danne os vaner, der kan udtrykke, hvad Guds nåde har virket i os. Det er ikke et spørgsmål om at blive frelst fra helvede, men om at blive frelst for at åbenbare Guds Søns liv i vores dødelige krop, og det er de ubehagelige ting, der afslører, om det er hans liv, vi giver udtryk for. Udtrykker jeg Guds Søns inderlige mildhed eller mit eget jegs absolutte irritation?

Det eneste, der vil gøre det muligt for mig at fi nde glæde i det ubehagelige, er en levende begejstring for at lade Guds Søns liv komme til udtryk i mig. Lige meget hvor ubehagelig en ting kan være, så sig: “Herre, jeg fryder mig ved at adlyde dig i denne sag,” - så vil Guds Søn øjeblikkelig træde i forgrunden, og gennem mit liv vil der blive udtrykt noget, som herliggør Jesus.

Der må ikke være nogen diskussion. I samme øjeblik du adlyder lyset, trænger Guds Søn igennem dig på det særlige område; men hvis du giver dig til at diskutere, bedrøver du Guds Ånd. Du må holde dig selv skikket til at lade Guds Søns liv komme til udtryk, og det kan du ikke, hvis du giver plads for selvmedlidenhed. Det er igennem vores omstændigheder, at Guds Søns vidunderlige fuldkommenhed og renhed kommer til udtryk. Det, som skulle give os hjertebanken, er bare en ny måde, hvorpå vi kan åbenbare Guds Søn. Ét er at vælge det ubehagelige, et andet at gå ind i det ubehagelige, fordi Gud lægger det tilrette. Hvis det er Gud, der stiller dig der, vil du opleve, at han fuldt ud magter situationen.

Hold din sjæl i beredskab til at åbenbare Guds Søns liv. Lev ikke på minderne; lad Guds ord altid være levende og virksomt i dig.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links