Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 8

TROENS UDHOLDENHED
“Fordi du har bevaret mit ord om udholdenhed.” (Åb. 3,10)

Udholdenhed er mere end standhaftighed. Et Guds barns liv er i Guds hænder som en bue og pil i bueskyttens hænder. Gud sigter på noget, som hans barn ikke kan se, og når han spænder buen, kan det ske at hans barn siger: “Nu kan jeg ikke tåle mere.” Det tager Gud ikke hensyn til, han bliver ved at spænde buen, indtil hans formål er i sigte, så lader han pilen flyve.

Betro dig selv i Guds hænder. Hvad har du brug for udholdenhed til lige nu? Hold fast ved dit forhold til Jesus Kristus med troens udholdenhed. “Selv om han slår mig ihjel, vil jeg alligevel tro ham.” (Job 13,15, KJV).

Tro er ikke en rørende stemning, men en håndfast, kraftig tillid bygget på den kendsgerning, at Gud er kærlighed. Du kan ikke se ham netop nu, du kan ikke forstå, hvad han er ved at gøre, men du kender ham. Skibbrud på troen sker, hvor der ikke er den sindets ligevægt, der kommer af at være rodfæstet i den evige sandhed, at Gud er hellig kærlighed. Tro er dit livs heltebedrift, du kaster dig i uforbeholden tillid over på Gud.

Gud har sat alt på spil i Jesus Kristus for at frelse os, og han vil, at vi skal sætte alt på spil i hengiven tillid til ham. Der er områder, hvor troen ikke har virket i os endnu, steder, der er uberørt af Guds liv. Der var ingen af den slags områder i Jesu Kristi liv, og der skal heller ikke være nogen i vores. “Dette er det evige liv, at de kender dig.” Den egentlige betydning af “evigt liv” er et liv, der kan møde alt, hvad det skal møde, uden at vakle. Hvis vi tager det på den måde, bliver livet én stor, spændende historie, en herlig anledning til at se vidunderlige ting hele tiden. Gud opdrager os for at få os ind i dette kraftcenter.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links