Andagter

Oswald Chambers
Alt for ham

Maj 7

AT BYGGE FOR EVIGHEDEN
“Hvis en af jer vil bygge et tårn, sætter han sig så ikke først ned og beregner udgifterne for at se, om han har råd til at gøre det færdigt?” (Luk. 14,28)

Jesus hentyder ikke til omkostninger, som vi skal beregne, men til de omkostninger, han har beregnet. Hans omkostninger var de tredive år i Nazareth, de tre år med popularitet, forargelse og had; den umålelige sjælekamp i Getsemane og Satans sidste stormløb på Golgata - den akse, hvorom tid og evighed drejer sig. Jesus Kristus har beregnet omkostningerne. Folk skal ikke le ad ham til sidst og sige: “Han begyndte at bygge og kunne ikke fuldende det.”

De betingelser for at være discipel, som Jesus opstiller i vers 26, 27 og 33, betyder, at de mennesker, som han agter at bruge i sine mægtige byggeforetagender, er nogle, i hvem han har gjort alt. “Hvis nogen kommer til mig og ikke hader ... kan han ikke være min discipel.” Mesteren vil dermed sige, at de eneste mennesker, han vil bruge i sine byggeforetagender er dem, der elsker ham personligt, lidenskabeligt og hengivent langt mere end de elsker dem, som de er mest forbundet med her på jorden. Betingelserne er strenge, men de er herlige.

Alt, hvad vi bygger, vil blive inspiceret af Gud. Vil Gud, når han kommer med sin prøvende ild, opdage, at vi har bygget noget for os selv på Jesu grundvold? Vi lever i tider med store projekter, tider, hvor vi sætter alt ind på at arbejde for Gud, og deri ligger en fare. Dybest set kan vi aldrig arbejde for Gud. Jesus sætter os i arbejde for hans projekter, hans byggeplaner helt og holdent, og intet menneske har nogen ret til at stille krav om, hvor han skal have sin plads.




 
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)


Hvordan bliver man en kristen?

Ønsker du at få Gud ind i dit liv, så kom ind på "Hvordan bliver man en kristen?" siden


Link til mig

Podcast


 
         
     
 
Forside    Andagter    Shop    Hvordan bliver man en kristen ?    Jesus    Links